Aerobik

Vynálezcom aeróbnych cvičení bol na zaciatku 70-tych rokov minulého storočia americký vojenský lekár Kenneth Cooper, ktorý viedol vojakov oveľa viac k cvičeniam zaťažujúcim kardiovaskulárny systém, než k tradičným aktivitám zameraným na rast svalovej hmoty. K rastu popularity prispela aj aerobna gymnastika, presadzovaná filmovou herečkou Jane Fondovou. V 80-tych rokoch sa začala rozvíjať aj jeho športová podoba. Prvý šampionát sa uskutočnil v roku 1995 s účasťou 34 krajín.

Cielom aerobiku je zvyšovanie vytrvalosti, zlepšovanie činnosti srdca a zväčšovanie kapacity pľúc. Pri aerobiku sa spáli veľké množstvo energie /kalorií/, ale súčasne sa človek pri hudbe odreaguje, čiže cvičenie má výborné účinky aj na psychiku.

Aerobik je výborným prostriedkom na zlepšenie koordinácie. Pri cvičení je zapojených viac svalov ako pri klasickom cyklickom cvičení.Vďaka hudbe, ktorá určuje rytmus cvičenia, musí človek urobiť v priebehu hodiny presne také množstvo pohybov, ktoré určuje inštruktor aerobiku. Nemôže zvolniť alebo spomaliť, čiže je zaistená intenzita cvičenia.

Na našej fakulte sa pravidelne cvičí aerobik v stredu od 15,00-16,00. V prvej časti hodiny je low aerobik /nízky/ , pri ktorom sa využívajú jednoduché krokové variácie. V druhej časti ide skôr o body styling – silové cvičenia určené k formovaniu postavy. Správnym posilňovaním a naťahovaním svalov pomáhame udržovať telo v rovnováhe a harmónii, predchádzame bolestiam chrbtice a kĺbov, zlepšujeme si zdravie .

Cvičenie je určené ženám i mužom.